///

ESTUDI DE MERCAT PER A LA D.O. PLA DE BAGES

Practica investigacio 00

L’alumnat de 1r curs del CFGS de Gestió de vendes i espais comercials que cursa el mòdul ”Investigació comercial”, farà un estudi de mercat en col·laboració amb el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Pla de Bages.

La D.O. Pla de Bages és una denominació d’origen, molt jove i petita, formada fonamentalment per 14 explotacions de tipus familiar de la comarca, que ha anat creixent en nombre de cellers des dels seus inicis i segueix en procés d’expansió.

Pel fet de ser tant jove, els vins que produeix i les marques amb que es comercialitzen no són tan conegudes com altres marques competidores amb més tradició. Però, per altra banda, el nivell de qualitat dels productes no té res a envejar als vins d’altres zones molt més conegudes, i fins i tot han guanyat premis importants a nivell internacional. I és que el Bages te una història vitivinícola molt important ja que va ser, fins a la fil·loxera i el tèxtil, una de les principals zones de producció de vi amb més rellevància al nostre país.

Ara el Consell Regulador de la D.O. vol que, com a projecte treballat des del cicle formatiu, els fem un estudi de mercat per tenir dades sobre el grau de coneixement i notorietat que l’habitant de la nostra comarca en te dels vins de la D.O. Pla de Bages, sobre com els valora, i sobre la motivació que fa que compri vins de la DO o d’altres zones.

A nivell pedagògic, l’objectiu del projecte és doble:

- 1r, ajudar a que l’alumnat assoleixi els objectius del mòdul gràcies a l’experimentació en una situació real, tot treballant les competències del perfil professional del Cicle formatiu de Gestió de vendes i espais comercials (: treball en equip, responsabilitat en el treball, organització del treball, iniciativa, autonomia, etc.),

- i 2n, que l’alumnat aprengui a fer un estudi de mercat posant en pràctica els coneixements teòrics adquirits a l’aula.

A nivell professional, el que es pretén amb l’estudi és que la D.O. Pla de Bages pugui disposar, a través de les conclusions a les que s’arribi, d’una informació que li permeti prendre les decisions estratègiques o de màrqueting més adients.

Aquest projecte es planteja en format de treball en equip, i per executar-lo l’alumnat ha d’anar posant en pràctica els coneixements teòrics treballats a l’aula al llarg del curs, de manera que al final haurà experimentat les tècniques més importants que s’apliquen en una investigació comercial.

L’inici de la pràctica el va marcar el dia en que la Secretària del Consell Regulador, Eva Farré, va venir a l’aula per encarregar l’estudi de mercat a l’alumnat.

 

Practica investigacio 01

Portes Obertes 27 Març 2019

Portes obertes 27

DESTAQUEM

 

Cartell Nadal al Cata 02

 

 

CERTIFICACIÓ DE QUALITAT

ASSESSORAMENT I RECONEIXEMENT

FP

 


 

BORSA DE TREBALL

Borsa treball

 

ACREDITACIONS

logo FSE 01
 

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

logo FSE 01
competencies basiques
 

EL NOSTRE FACEBOOK

Facebook de l'Institut Guillem Catà

ERASMUS+

Erasmus

FACEBOOK DEL CATÀ EN ACCIÓ

facebook cataenaccio 2

COMERÇ I MÀRQUETING

 

web marqueting 

PROJECTES DE FUSTA

ET TOCA A TU

 

Et toca a tu 02